AMOUAGE 40 jaar al! ‘The Gift of Kings’
februari 23, 2024
In 1983 zette Sultan Qaboos Bin Said zijn visie om in realiteit door Oman’s eigen parfumlijn te introduceren, geïnspireerd door het rijke erfgoed van wierook en mirre. Met de naam Amouage, een samenvoeging van het Franse “amour” en het Arabische woord voor golven, belichaamt het merk luxe.
Amouage wordt ‘The Gift of Kings’ genoemd en doet zijn reputatie eer aan. Sultan Qaboos schonk buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders consequent de fijnste geuren uit de collectie, waardoor het merk een cultstatus kreeg.
Met meer dan 50 geuren blijft Amouage synoniem aan luxe, altijd met kenmerkende noten zoals amber, wierook en rotsroos.
De Belgische creatief directeur Renaud Salmon viert zijn 40e verjaardag en brengt een eerbetoon aan de erfenis van het merk met Dia 40 Woman en Jubilation 40 Man, een mix van traditie en innovatie. De jubileumcollectie laat minutieuze rijpings- en maceratietechnieken zien.
Het hoogtepunt van de 40e verjaardag was een adembenemende projectie op de Burj Khalifa in Dubai afgelopen december, die vier decennia tijdloze uitmuntendheid van Amouage symboliseerde.