Een streepje geschiedenis

Drie generaties van trendsetters in de parfumerie

De eerste generatie

1952: Het pas getrouwde stel Edgard Lambrecht en Jacqueline Vanderhaegen nemen hun intrek in een overgenomen drogisterij in de Guillaume Gilbertlaan te Elsene (Brussel). Al snel vinden ze hun winkel te klein en dromen ze luidop van een grotere zaak. In dezelfde straat kopen ze met dit doel twee jaren later een geschikte bouwgrond.

1957: Op de vooravond van Expo ‘58 bouwen beiden een zeer modernistische, strak gelijnde winkel, met voor die tijd futuristische stijlelementen. In de voor de rest vrij banale winkelstraat, springt het gebouw in beton, staal en zeer grote glaspartijen onmiddellijk in het oog. Tijdens Expo ’58 staat de gevel van de winkel ook – als voorbeeld voor de winkel van de Toekomst – uitgestald in het Belgisch Paviljoen. Deze anekdote typeert de vernieuwingsdrang bij deze 2 ondernemende mensen. Beiden beseffen dat ze de vooruitgang met open armen moeten ontvangen. Een vooruitgang waarin stijl, smaak, technologie, comfort en ‘een open mind’ een grote rol zullen spelen.

De sixties en de seventies: De drogisterij bloeit, maar in de marge bouwt Jacqueline stilaan het afdelingske parfumerie uit tot een heuse vleugel: toen reeds heeft ze door dat parfumerie een booming business zal worden. Ze slaagt erin om zeer snel de meest gerenommeerde en exclusieve merken van die periode te kunnen aanbieden. Ze weet – toen reeds – dat de markt snel naar exclusiviteiten zal evolueren.

De tweede generatie

De voorgeschiedenis: Van hun drie kinderen is het zeer snel duidelijk dat het tweede kind, dochter Christine Lambrecht, de voetsporen van haar moeder zal drukken. Reeds van haar prille tienerjaren helpt ze tijdens de schoolvakanties haar moeder in de parfumerie. Enkele jaren later bouwt ze er ook een heus schoonheids-instituut uit. Lichaams- en gezichtsverzorging, make-up, mani- en pedicure worden haar nieuwste vaardigheden. Maar dat blijkt na een tijdje niet voldoende. De vele contacten met mensen uit de parfum-business doen haar dromen van een wending in haar beroepsleven.

De nineties: Christine begint aan een nieuwe carrière in de parfumeriesector: ze gaat werken bij Estée Lauder. De intuïtieve, bijna met de paplepel ingegoten, benadering van de menselijke contacten wordt verrijkt met de zakelijke kant van de big cosmetica-business. Snel blijkt dit de ideale cocktail voor commercieel succes. Of de merken nu Aramis of Tommy Hilfiger heten, of Donna Karan of Estée Lauder, haar unieke aanpak wordt snel opgemerkt. De kroon op het werk wordt de lancering en de positionering van La Mer op de Belgische markt.

2003: Christine verlaat na 13 jaar Estée Lauder en vertrekt naar Nederland. Ze wordt er Commercieel Directeur van Koh Cosmetics International. Al snel had Christine door dat België en Luxemburg het potentieel hadden als groeimarkt voor dit luxe-merk in hand-en nagelverzorging.

1 april 2005: Via K&co is een feit. Christine start haar zaak, eerst in Grimbergen, twee jaar later in Keerbergen. Met één brand om te beginnen: KOH. En Via K&co heeft de exclusieve verdeling ervan voor BeLux.

De derde generatie

De voorgeschiedenis: Christine’s dochter Sara Rouffaer groeit op in deze cosmetica-wereld. Niets wijst er echter op dat ze later ook de voetsporen van haar moeder zal drukken. Na haar humaniora gaat ze voor één jaar naar het buitenland: ze werkt als vrijwilliger in Costa Rica. Eén jaar worden er … zes: Sara studeert daarna in de Verenigde Staten 5 jaar Engels, met als optie Spaans en Latijns-Amerikaanse politicologie. Ze droomt ervan journaliste te worden, bij voorkeur als correspondente in Latijns—Amerika. Na dit jarenlange expat-leven besluit ze in 2001 toch terug te keren naar België.

2001: Sara gaat werken voor het Zweedse Oriflame Cosmetics. Ze werkt voor de internationale logistieke afdeling.

Eind 2007 verlaat ze Oriflame en vervoegt ze haar moeder bij Via K&co.

1 januari 2008: Sara komt officieel bij het bedrijf

1 januari 2008: Sara stapt officieel mee in het bedrijf. Er ontstaat een nieuwe taakverdeling op basis van ervaringen, talenten en voorkeuren: Christine richt zich hoofdzakelijk op de commerciële kant, Sara gebruikt haar supply-ervaring, waar organisatie en administratieve discipline hoofdzaak zijn, om de groei van het bedrijf efficiënt te organiseren. Deze perfecte combinatie van moeder en dochter, van commercieel en logistiek denken, van creativiteit en betrokkenheid maakt van Via K&co het bedrijf, dat sindsdien zijn portefeuille van niche-brands heeft aangedikt en dat u nu beter kent.

@lxs_luxurycosmetics

Seize the day and experience a moment of pure bliss with this invigorating fragrance from Goldfield & Banks. A distinctive marine note graced with aromatic essences brings you on a lush coastal walk on a beautiful summer day.
Pacific Rock Moss is an absolute bestseller! 

Image credit: @theconnectagencyau @meishastrykowski
The colour of Southern Bloom reflects the famous pink lake hillier in western Australia, the birthplace of the original boronia flower. 
This fragarnce is limited edition,  due to the restricted quantities of boronia available each year. It will be released in yearly limited edition batches.

Inspired by the lush nature of the balmy heritage listed Fraser
Island in the Pacific Ocean, Wood Infusion is a celebration of all
wood species found around the island. This fragrance is an exotic
infusion of Australian woods enriched with Sandalwood Album, Iris
and velvety Agarwood (Oud Wood). This unique combination offers a sensation of a creamy, rich scent crafted from nature’s most noble botanicals.

Image credit: @theconnectagencyau @meishastrykowski
Goldfield & Banks' "Southern Bloom"  celebrates the little-known ‘Australian Spring,’ in September, with a focus on the enchanting native flower, Brown Boronia during its ephemeral bloom. 

An immediately luxurious, pure and enchanting floral-woody fragrance, with a smooth, creamy texture and glimpses of exquisite green notes. 

Opulent, sophisticated and luxurious.

Image credit: @theconnectagencyau @meishastrykowski
Dried and chapped lips? 
But still looking for that sexy bitten lip effect? 
We can help!!! 
Use the Tinted Nourishment Lip Treatment from EviDenS de Beauté, a daily essential keeping your lips plumped, hydrated and sensually red all day! 💋💄💋

#evidensdebeaute #skincare #AntiAging #selfcare #beauty #skincareroutine #lips #
Your lips are precious 💋 

The Nourishing Lip Treatment from EviDenS de Beaute, will not only hydrate, plump and soften your lips, it will also protect them from external stress factors. 
 
#evidensdebeaute #lips #antiaging #selfcare
Nourish and moisturize your lips with The Nourishing Lip Treatment from the French-Japanese brand EviDenS de Beauté. 
This rich, melt-in texture intensely hydrates and softens the lips and lip contour. 
Genuine anti-aging care, it helps prevent and correct visible signs of aging, while forming a protective barrier against external stress factors, regenerating the delicate lip area, while repairing damage and restoring youthful softness and plump volume.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief